Sam Smith Live I Bruxelles

Boogie Woogie I Bruxelles

DSC_0372Miss Bjerre og jeg havde for lang tid siden bestilt billetter til Sam Smith Live i Bruxelles. Dertil ville vi så gerne se Tegneseriemuseet i Bruxelles opleve lidt Bruxelles Shopping og finde ud af hvorfor Den Lille Dreng Der Tisser aka Manneken Pis er SÅ stor en seværdighed?
DSC_0368Vi havde derfor også bestilt flybilletterne via SAS lang tid i forvejen, så alt var timet og klar til at spille, sådan næsten da. Vi skulle have rejst lørdag morgen kl. 8.15, bliver 24 timer inden re-booket til fredag kl. 19.00. Flyet bliver aflyst pga. strejke og så kunne vi ellers selv vente i SAS Loungen på at det blev vores tur. Foran os var der kun ca. 200 andre passagerer der led samme nød.
DSC_0357Vi troede seriøst ikke at vi kom afsted, som i seriøst og vi talte faktisk om hvorvidt vi skulle aflyse det hele og bare lade koncert, hotel og det hele sejle. Jeg vælger så lige at tage en sidste runde mere i SAS Loungen og spørger ved et tilfælde en SAS manager og han ved hvad proceduren er for at få vores baggage tilbage, for så kunne jeg måske få os over på en afgang fra Brussels Airline i stedet senere samme aften. Den venlige SAS manager, som i øvrigt hedder Christian, tryllede i en grad med to mobiler, intercom og alt hvad han havde til rådighed for at få vores baggage tilbage og re-booket os til et andet fly.
DSC_0355Jeg ved virkelig ikke hvad der pludselig var faldet ned i turbanen på os, men ca. kl. 20.30 var vi på vej til Bruxelles MED vores baggage via Brussels Airlines. Kan kun takke SAS manager Christian herfra og til Gudernes holdeplads, for Jesus Christus der blev der altså lige brugt en Hand-of-God på at Miss Bjerre og jeg godt afsted.
ADSC_0358-PANOBruxelles viste sig fra den gode side med vejret og byen er skøn at gå rundt i, men hvis du vil finde noget via et kort skal du satme være spif i orienteringsstøvlen for at finde vej. Magen til stifinder system skal man lede længe efter og jeg må da indrømme at jeg et par enkle gange var ved at miste troen på min ellers ganske udemærket retningssans. Det var lidt lissom at danse boogie woogie, to skridt frem, rundt i ring, igen og igen..DSC_0353Men der var dejligt og bygningerne og arkitekturen var smuk og malende..DSC_0318Selv de mørke skyer lavede små kunstværker på himlen for os..DSC_0328Efter mange skridts færden, stoppede vi ind på en lille café for at få lidt varm cacao og kaffe..DSC_0326Jeg stilte mig pænt i kø bag manden foran mig, som viste sig at kende byen rigtig godt og var meget sød til at guide os videre ud i den vaffelspisende, pomfrites by. Vi blev faktisk anbefalet at besøge den store restaurant Drug Opera..
DSC_0461Ja, det ligner mest af alt den belgiske udgave af Rosy McGee’s og ikke en restaurant ala Jensens Bøfhus..DSC_0462Den ene dag gik vi nærmest kolde (eller jeg gjorde) for at finde dette lille spisested som Miss Bjerre havde fået anbefalet. Da vi endelig fandt det kunne jeg ikke andet end at udbryde: “Det er jo en bager!?” Men det viste sig at være en lille økologisk perle der servede et lækker udvalg af diverse frokost tallerkener..DSC_0383Den ene dag havde vi købt belgisk chokolade og gingerbread med hjem på hotellet, men det havde været en lang dag for os begge så nogle ting trak mere end noget andet..DSC_0389Jeg stenede noget tv og skulle lige til at byde på et stykke chokolade..DSC_0391Da jeg så at Miss Bjerre var faldet i søvn..
DSC_0463Det skal dog siges at der hurtigt bliver gjort fint og fornemt igen efter sådan en lille lur..DSC_0505Her er skrænken på hotellet vi boede på som hedder Thon Hotel EU som faktisk var rigtig fint, dog en smule pricy.. men hey, det er også norsk!DSC_0506Måske lidt overkill med de gigantiske lilla 6-9-taller på gulvet, men ellers ganske moderne faverigt og tilforladeligt. Morgenmaden var virkelig lækker og vores tur til Bruxelles ligeså.

Det hér oplevede vi også i Bruxelles:
SAM SMITH LIVETEGNESERIEMUSEETSHOPPINGMANNEKEN PIS

Sort tøj. Lyst sind. Varmt hjerte.